Sticklings lördag!

Idag ska jag ta hand om mina gröna små hjärtan! 

Några ska få komma ner i jord, några ska få ett större hem, och några ska få flytta från sin mamma. 💚💚

Jag behandlar mina små sticklingar som barn och blir överlycklig när det kommer nya! 

(null)
Här är några av mina små palettbebisar. 💚


(null)
Och här är mamma palett! Hon behöver nog ett större hem snart 💚

Jag tänkte cykla bort till våran loppis och se om det finns lite roliga krukor där!

Hoppas ni får en fin lördag! 
1 Elisa:

skriven

Vilka fina! Jag önskar jag vore bättre på växter. Köpte hem två häromdagen som förhoppningsvis överlever längre en ett par veckor. 😅

2 EVELINA:

skriven

Jättefina växter! :D Vi har också en del växter hemma, men jag är inte så bra på att ta hand om de tyvärr :(

3 amanda:

skriven

kul med blommor :)

4 Carolina:

skriven

Vilka fina växter jag är själv rätt dålig på att ta hand om mina så det får sambon sköta . hoppas du hittar fina krukor på loppisen ha en underbar lördag🍁❤

5 Sara:

skriven

Dom blommorna är så vackra! Vad duktig du ör :) jag tar död på alla mina haha

6 Sandra:

skriven

Så vackra blommor jag har tyvärr fått ge upp att ha blommor hemma katterna bara äter på dem så vi får ha plastblommor istället :)

7 Jennysvardag:

skriven

Så roligt att plantera om blommor. Hoppas att du hittar något bra på loppisen 😃

8 Petra:

skriven

Vilka fina färger. Jag har tyvärr inte några gröna fingrar. Hoppas du hittar några fina krukor. Ha en fin dag

9 Bella:

skriven

Vad fina blommor

10 Jennifer:

skriven

Vad kul med loppis, jag vill också :D haha

11 Linda :

skriven

Det är härligt med blommor 🍁

12 Tess:

skriven

Åh, så härligt med sticklingar! Palettblad är underbara :)

13 Carro :

skriven

Så roligt att höra att du tar hand om dina vackra blommor.Hoppas att du lyckas hitta några fina krukor till blommorna på loppisen.

14 Denevigaresenären :

skriven

Vilken fin växt! Jag älskar blommor och grönt och håller på med att plantera och plantera om hela tiden 😊

15 Amanda:

skriven

Vilka fina blommor! önskar jag också hade gröna fingrar men det har jag tyvärr inte haha :D

16 Frökenny :

skriven

Så mysigt att pyssla om blommorna 🌸💕

17 Nilla:

skriven

Jag tyckte det var så roligt med sticklingar förr men nu när jag har svårt för att röra mig så har jag mycket konstgjorda blommor i stället eftersom jag inte har orken att sköta om växterna. Palettblad är ju såå fina, jag hade massor med såna förr.

18 Lillan Kind:

skriven

Vilka fina sticklingar!😊 Jag höll på mycket med såna förr och det var så roligt!😊

19 Tess:

skriven

Åh, så fina! Jag älskar växter och blommor. Jag och min pojkvän letar efter hus och jag har såna fantastiska planer för en trädgård med blommor som vi kan ta in.

Ha en fin lördagskväll <3

20 Johanna:

skriven

Önskar jag också kunde ta hand om blommor men är verkligen sämst ! :D

21 Fröken Rödlök:

skriven

Vilka härliga färger det var på dina växter =) Det är roligt när man lyckas med sina blommor och växter.

22 Anna / Boihusbil:

skriven

Det är så fridfullt att pyssla med växter. Kan sakna det lite nu när vi bor i husbil och far runt i Europa. Just sticklingar har jag inte varit så flitig med, men att odla från frö. en dag gör jag det igen :D

23 Therese Carlsson :

skriven

Du är en av dom som har gröna fingrar 😂 jag har inte det dom bara dör för mig

24 Kamilla:

skriven

Så mysigt och roligt att plantera dina sticklingar. Jag borde plantera om några blommor här hemma också.

25 Melissaskywalkz:

skriven

Men åååååh vad mysigt!! Älskar att plantera 😍

26 Moen:

skriven

Så himla fina med blommor. Önskade man hade gröna fingrar och hade fler levande blommor hemma. Inte enbart utav plast. Har du några tips till en nybörjare? :)

Svar: Åh jag är rätt ny på detta också! Har en kompis som Blommentor! 😍🌸 men palettblad och elefantöron är väldigt enkla. Sköter sig själva o behöver bara planteras om ibland :)
Hanna Nilsson Lange

27 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

skriven

Åh så roligt :D. Skulle vilja bli bättre på att flytta över blommor så där och plantera, får erkänna att det inte är min starkaste sida :)

28 Jennie:

skriven

Så fina! Kul att fixa lite 😃 Önskar Jag kunde ha lite grönare fingrar!

29 charlottelinden.se:

skriven

Så vackra! Min mamma har otroligt gröna fingrar så jag borde egentligen också börja fixa och trixa med växter. Jag borde ju ha det i mig tänker jag :D

30 Fnulan:

skriven

Vad duktig du är! Jag är sämst på blommor. Jag klarar nog att ta död på plastblommor också om jag vill.

31 Celine:

skriven

Gud så vackra blommor!

32 Emma:

skriven

Åh vad kul 🌸 jag lyckas bara döda mina växter hela tiden 😅

33 Emma-Matilda:

skriven

Så fina växter. jag önskar jag hade haft så fina. Mina bara dör, så jag gav upp och köpte plast.

34 Emma Engström:

skriven

Hoppas det gick superbra med allt! :D

35 Becka Lindhe:

skriven

Super fina bilder och super fina blommor, tänk om man kunde ha så gröna fingrar :O

Du är ju så duktig <3

Kommentera här: