Vad man kan göra när man pendlar 15 mil om dagen.

När jag bytte jobb för ca en månad sen, tog jag även beslutet om att börja pendla. 
Innan hade jag ca två minuters gångväg till jobbet. Nu har jag 45-50 min med bil. Men det är det värt.
 
Jag samåker med en kille som också bor i Norrköping, villket gör att vi sparar pengar båda två. (Sitter du själv sträckan Norrköping - Nyköping så dra i väg en komentar) Finns 2 lediga platser i vår bil!
 
Men tillbaka till rubriken. 
Självklart så snackar man lite med varandra. Men av förståliga skäl så är vi rätt trötta tidigt på morgonen. 
 
Vi lyssnar mycket på morgonpasset i P3. Underhållning på högnivå. 
Men nu på senare tid har börjat lyssna på poddar. Vi växlar mellan Fredagspodden med Hanna och Amanda, samt Filip och Fredrik. 
 
Har ni förslag på bra poddar, radiokanler eller dylikt? Någon som testat ljudbok när de kör? Ibland känns det nästan lite otäckt. Tänk om jag blir så  fängslad av boken så jag glömmer bort att köra? 
 
Hanna och Amanda. 
1 Amamda:

skriven

Jag brukar lyssna på rättegångs podden super bra 🙂

2 Sabi:

skriven

Asså jag rekommenderar Rebecca & Stellz poddcast. Garvar ihjäl mig!!

3 Jessica Högberg:

skriven

Jag och mamma brukar lyssna på ljudbok när vi åker till stugan, tror inte man "glömmer"...

4 Bella:

skriven

Jag tror att hjärnar är så fokuserad på att köra bil då de är mer krävande

5 Carola:

skriven

Jag älskar Wahlgren o Wistams podd. Galet roliga!

6 Therese:

skriven

Jag älskar Wahlgren & Wistams podd men även Alice & Biancas podd säger du A får du säga B

7 Fröken Rödlök :

skriven

Just nu är jag inne i ljudbok när jag pendlar. Förvisso åker jag mest tåg men ändå. Underbart att bara sitta och lyssna!

8 Lillan Kind:

skriven

Ja något måste man förströ sig med när man pendlar så att man får tiden att gå😄

9 Jenny :

skriven

Ni måste bara lyssna på Adam & compani...så bra och rolig.

10 Jenny:

skriven

Går det bra på nya jobbet? 😊 rider du fortfarande på måndagar? Jag är ingen podd människa har jag kommit på 🙈

Svar: Det går bra :) Jag rider lite då o då, när mamma inte kan :) jag älskar poddar. 😍
Hanna

11 Frökenny :

skriven

Perfekt att lyssna på podd när man pendlar 🌸💕

12 Denevigaresenären :

skriven

Lyssnar inte på poddar så jag är inte till någon större hjälp här. Men trevligt med sällskap! Hoppas ni hittat ett sätt att slippa alla köer i alla fall 😊

13 Kamilla:

skriven

Jag gillar Relationspodden med Bingo och KAtrin. Hua så långt du har till jobbet.

14 Moa:

skriven

Jag lyssnar superofta på ljudbok tycker det är så härligt! :D

15 Jeanette:

skriven

Jag lyssnar mest på ljudböcker så det blir inte radio eller så mycket poddar ;)

16 Elisa:

skriven

Jag gillar Skäringer & Mannheimer. :)
Det är mycket man hinner med en sån sträcka! Varje gång jag försöker mig på ljudbok eller podd i bilen så somnar jag, så det är nog tur att det aldrig är jag som kör.. :p

17 bloggenommaria.blogg.se:

skriven

Oj, det var ingen dåligt arbetsresa du gör. Jag som tycker min man har långt som åker 3 mil per väg

18 Melissa:

skriven

Vad bra att du kan samåka!Själv klarar jag inte alls av att lyssna på poddar men hoppas du får en massa bra tips från andra :)

19 Carolina:

skriven

Härligt att kunna ta hjälp av en person & att du hjälper tillbaka varje dag. Trevligt även att lyssna på poddar, själv har jag bara lyssnat på Sofias & Pernillas. Så bra men jag lyssnar inte så mycket längre :)

20 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

skriven

Jag gillade också att pendla, gjorde det i 5 år och man fick verkligen reflektionstid men sedan efter 5 år började jag tröttna så nu har jag 5 minuter till jobbet varav jag tar en promenad på 10 varje morgon det är så skönt det med :D. Allt är liksom relativt tänker jag. Gällande podd gillar jag allra mest p3 dokumentär :)

21 olga:

skriven

Älskar också roddar på vogue till och från jobbet, det finns så himla många bra att lyssna på och man lär sig så otroligt mycket

22 Madeleine Woxneryd:

skriven

Åh vad kul med poddar! Jag gillar förlossningspodden, haha. Men krimpodden är också bra :)

23 Johanna:

skriven

Ååh fredagspodden är sååå bra! Älskar den! Creepypodden är bra, lyssnar om massa avsnitt för ca 100gången just nu <3 Kram fina :)

24 Jenny:

skriven

Åh jag älskar poddar... jag är mer för True Crime... lyssnar hela dagarna :) Till och med i duschen... hahaha!!!

Typ, mordpodden, Svenska mord, rättegångspodden, en mörk historia osv.

Ha en fin kväll,

kram kram

25 Ida:

skriven

Älskar poddar! Jag lyssnar mycket på P3 dokumentär och musikdokumentär!
Gillar även " i sanningens namn "

26 Evelina:

skriven

Podd är det bästa! Själv lyssnar jag på creepypodden :D

27 Fnulan:

skriven

Vilket bra initiativ! Alltså en dum fråga, men pratar ni hela tiden eller ni är tysta med? Jag kan tycka att tystnad är så pinsamt.. Kram

Svar: Förstår vad du menar! Men börjar man köra strax innan 7 varje morgon orkar man inte prata hela tiden. Ibland somnar den som inte kör osv. Vi pratar mer på hemvägen faktiskt :)
Hanna

28 Anna:

skriven

Jag lyssnar inte jättemycket på poddar, men Framgångspoden är definitivt en favorit och Misslyckade Brott är också stundtals riktigt rolig!

29 Emma Engström:

skriven

Poddar älskar jag verkligen!! :D

30 Katja:

skriven

Jag lyssnar på P3 dokumentär!!

31 charlottelinden.se:

skriven

Jag har flera inlägg på min blogg om podcast-tips. Kanske kan du hitta någon du gillar där! :D Jag hade 1 h till skolan tidigare & jag såg den tiden i bilen som min egentid. Sjöng med till radion som en tok och bara kopplade av. Så skönt! Idag har jag dock fått nog av bilkörande på ett tag, haha.

Svar: Ska in o kolla imorgon! Ja man kommer nog bli less ibland 😂
Hanna Nilsson Lange

32 Nilla:

skriven

Jag tror att jag skulle ha svårt att hänga med i handlingen av en bok när jag kör bil. Tal blandat med musik tror jag hade varit det bästa för mig, men har inga bra tips till dig.

33 Emma:

skriven

Jag föredrar ljudbok framför podd, blir mer rofyllt att lyssna på samma hela tiden, och du behöver inte oroa dig för att man ska glömma köra bil, det gör man inte :)

34 Em:

skriven

Har tyvärr inga bra poddtips då jag själv aldrig tagit mig tid att lyssna på någon 😏🙈 men vad kul att hitta någon att pendla med. :)

35 Jenni:

skriven

Supersmart att samåka ju! Jag gillar många poddar men kan tipsa om några 😊 P3 Dokumentär, Creepypodden, Skäringer & Mannheimer & Misslyckade brott 😃🌸

36 Ariella :

skriven

Jag har aldrig fastnat för någon podd så tyvärr kan jag inte tipsa om någon

37 Sanna:

skriven

Oj vilken skillnad men kroppen brukar ställa om sig med tiden, hoppas det går bra med en längre tur till jobbet!

38 Johanna:

skriven

Ni måste lyssna på podden tappad som barn ! 👌🏼👌🏼👌🏼☺

39 Emma:

skriven

Du får minsann en liten roadtrip varje dag du :D Jag älskar Tom & Better's pod och även Skäringer & Mannheimer. Kanske kan va nåt :D

40 Helena Roth:

skriven

Jag älskar poddar och på mina två bloggar finns det massvis av tips. Lyssnar mest till engelska poddar (On being är favoriten, alla kategorier) men tycker också om Björn & Navid på svenska t ex!

Kommentera här: