Snart är det Halloween

 
Snart är det Halloween!
Firar ni det? I så fall har jag några tips nedanför vad som kan behövas för att fira. 
Jag har jobbat inom skolan ett par år, och då har vi firat med maskerad och ansiktsmålning. Det brukar vara uppskattat av barnen :) I år blir det dock inget firande. Däremot så tycker jag det är mysigt och stämmningsfullt att tända ljus för dom som inte är med oss längre.. t
 

This post contains adlinks from Adviral



1. ZOMBIE SJUKSKÖTERSKA MASKERADDRÄKT / 2. JUMPSUIT SKELETT MASKERADDRÄKT / 3. SCREAM BARN MASKERADDRÄKT / 4. ZOMBIE SKOLFLICKA MASKERADDRÄKT / 5. SPÖKBRUD MASKERADDRÄKT

 

This post contains adlinks from Adviral


 


1. Skelett / 2. Blodig Hand / 3. Blodiga fingrar / 4. Hängande Skelett / 5. Kista / 6. Kråka i bur / 7. Jättespindel

 

This post contains adlinks from Adviral



1. Skelett / 2. Blodig Hand / 3. Blodiga fingrar / 4. Hängande Skelett / 5. Kista / 6. Kråka i bur / 7. Jättespindel

1 Sara Ekman:

skriven

Jag firar inte Halloween, gjorde det när jag var liten och klädde ut mig och gick runt och gjorde bus eller godis :D

2 Johanna:

skriven

Jag firar det inte . Och kommer nog inte göra det heller :D

3 Emma:

skriven

Vi firar väl inte så speciellt men barnen får klä ut sig så har vi lite familje mys kväll

4 Sandra Chorsell:

skriven

Vilken bra inspiration kommer bli kul att fira sen när sonen blir äldre 😀

5 Tess:

skriven

Vi kommer nog att pyssla en del själva och fixa egna kostymer :) Det känns extra roligt tycker jag!

Svar: Ja alltid roligt o göra själv :)
Hanna Nilsson Lange

6 Lillan Kind :

skriven

Vilka roliga grejer!😁 Jag brukar pynta och se på skräckfilm!😁

7 anneli:

skriven

jag älskade halloween förr, nu inte lika mycket.
blivit en julfantast istället ;)

8 Carola:

skriven

Jag firar lite med mina elever på jobbet. Men inte hemma i år så mycket eftersom jag inte har barnen den helgen.

9 Bella:

skriven

Halloween nej tack. Något amerikans skit som har kommit hit. Ett sätt att affärerna ska känna lite pengar

10 Therese:

skriven

Oj ja Halloween är ju snart det har jag inte tänkt på =)

11 Kicki:

skriven

Tycker att det är kul att duka till Halloween. Pumpor skelett och annat kul. Fick inspiration till en dukning här KUL !

12 Elisa:

skriven

Jag älskar Halloween, men det är inte så att jag firar på något särskilt sätt. Inte brukar det komma barn heller och kör bus eller godis. :)

13 Nilla:

skriven

Så mycket häftiga grejer till Halloween. Själv så firar jag inte Halloween men har varit på någon Halloweenfest hos barn och barnbarn.

14 Fnulan:

skriven

'Åh Mira börjar tjata nu och jag måste fixa nåt till henne. Tack för tipsen, ska kola länkarna.

15 Sanna:

skriven

Partykungen har mycket grejer! brukar själv handla där innan halloween så kul!😊

16 Therese:

skriven

Jag har aldrig firat halloween. Det firades inte alls när jag var liten och det är inte riktigt en högtid jag tagit till mig som vuxen. Tycker det krockar lite för mycket med allahelgona och att hedra dom som gått bort.

17 Sofie:

skriven

Fint

18 Fröken Rödlök :

skriven

Jag firar inte och har typ aldrig gjort det. Gillar det inte riktigt.

19 Madeleine Woxneryd:

skriven

Jag älskar halloween men brukar tyvärr inte fira det särskilt mycket.. får bli bättre på det tycker jag! Ett år har sonen haft en halloweenfest, det var väldigt lyckat faktiskt :)

20 Amanda:

skriven

Kommer ihåg när jag gick i skolan då hade vi alltid lektioner som handlade om halloween. Det var kul :)

21 Chanelle:

skriven

Det finns verkligen mycket bra saker på partykungen! Älskar den sidan och kommer troligen köpa mina halloween saker där :)

22 Emma:

skriven

Hua, gillar verkligen inte halloween, men kan ändå tycka att mycket kläder ser ganska häftiga ut

23 Becka Lindhe:

skriven

Vi firar inte det direkt, jag är inte så glad för att klä ut mig heller :(

24 Elin:

skriven

1an var läskig haha men cool

25 Fröken Rödlök:

skriven

Lämnar en kommentar till på detta inlägget, såg att du skrev att du tycker det är mysigt att istället tända ljus för de som inte finns längre. Är det inte så att halloween är en helg medan alla helgon (då man tänder ljus) är en annan helg?

Svar: Så är det nog, :) men vi brukar tända ljus lite extra båda helgerna. Är rätt dålig på halloween o alla Helgona
Hanna Nilsson Lange

Kommentera här: