Friendcation X Dog food X Lagunitas

Jag maxade verkligen mina 48 h Stockholm med jobb och Nöje. 

 

Igår på morgonen slängde Joanna som är en av grundarna för Friendcation ut ett inlägg om att det fanns platser över till kvällens freindcation event på Dogfood.  Då snappade jag åt mig en plats snabbt som attan. Hur ofta är jag i Stockholm lixsom? Och hur ofta är det Friendcation event samtidigt. It was meant to be!

 

Hur som haver tog jag tuben till Fridhemsplan, satte på gpsen och traskade till  Dogfood på Industrigatan.

 

Möttes av en skön miljö och avslappnad personal.


(null)


 

Nu till det lite roliga i det hela.. Jag gillar egentligen inte öl. Men jag tyckte allt vi fick testa var gott.

 

Jag vill redan här säga att jag inte kan något om öl, verkligen ingenting.

Dock gillar jag att lära mig nya saker, och testa nya saker. Jag kan till och med tänka mig att beställa in en av dessa nästa gång jag ska äta burgare eller liknade! 


Nu vill jag ha svar på frågor vad som är skillnaden mellan en ipa och en pale ale? 

 

Vi fick testa tre olika öl och till det åt vi korv.


(null)


 

Den första ölen vi fick testa var en IPA.

Det var faktiskt den jag tyckte minst om, men den funkade ändå.

Korv och öl är en bra combo!

 

Den andra vi fick testa var en Amerikansk pale ale, "12th of never" hette den och detta var min favorit.

Inte för söt men hade inte den typiska ölsmaken som jag kan ha lite svårt för. Gillade sötman helt klart. (vem vill jag låta som?)


(null)


 

Den sista ölen som ingick i testpaketet var "Fika Fusion"

Det skulle vara en desert öl och var en Golden stout. God och söt i smaken. Jag förstår varför den heter Fika. 

 

Det var även jättekul att få träffa Joanna och få prata med henne lite. Vilket nätverk hon och Louise har byggt upp. Så duktiga och drivna.


Träffade fler av tjejerna som man har sett i gruppen och utbytt tips och kommentarer med! Vilken grej! 

 

Om ni är mer intresserade av Friendcation tycker jag att ni ska söka upp gruppen Friendcation (SE) på facebook och skicka en förfrågan om att gå med. Det som är bra också är att det inte bara är i Stockholm saker och ting händer via dom utan runt om hela Sverige, men även utanför, ni skulle sätt vilken drömmig resa 18 tjejer från gruppen gjorde till Toscana precis. En fågel har viskat i mitt öra om en repris dit, med hästinslag. Alltså rida bland vingårdar. Jag stannar där!

1 Chanelle:

skriven

Men vad roligt det lät! Aldrig hört om den gruppen, lät jättespännande. Jag har en app som heter gofrendly som är till för tjejer att hitta nya tjejkompisar! Så jag får kolla in gruppen på facebook också!

Svar: Har också go friendly men tycker friendc är bättre 😘
Hanna Nilsson Lange

2 Jennysvardag:

skriven

Åh, så roligt med lite öl provning 😃 maten ser väldigt god ut också 😍

3 Lillan Kind:

skriven

Det verkar ha varit en trevlig tillställning😊Öl är inte riktigt min grej, men en iskall till maten en riktigt varm dag är gott. Dock hade jag nog gillat tilltugget bäst om jag varit där!😆

4 Amamda :

skriven

Låter kul 😍

5 Amanda:

skriven

ad kul! jag kan inte heller något om öl men jag gillar det och även att prova nya saker är kul. Maten till ölen ser riktigt god ut :)

6 Bella:

skriven

Hoppas du får en bra helg vännen

7 Melissa:

skriven

Men gud vad kul! Vilken upplevelse :)
Jag själv tycker faktiskt om öl, hahah.

8 Sandra:

skriven

Wow vilken upplevelse något att testa på nästa gång man besöker Stockholm :) Hoppas du får en fin helg kram <3

9 Fröken Rödlök:

skriven

Jag tycker verkligen inte om varken smaken eller doften av öl. Iofs är jag inte så förtjust i alkohol över huvudtaget om jag skall vara ärlig.

10 Elisa:

skriven

Jag har försökt, men jag kan verkligen inte dricka öl. Någon klunk, men sen tar det stopp. Kul att du fick prova nåt du kan tänka dig testa igen! :)

11 Johanna:

skriven

Så kul ! Maten så god ut :D jag kan verkligen inte dricka öl 🙈

12 Emma:

skriven

Va kul med öl provning maten såg god ut =)

13 Emma:

skriven

Vad kul med ölprovning, jag gillar inte heller öl, men den 12th of never låter spännande att prova :)

14 Linda :

skriven

Öl är allting gott 😁

15 Therese Carlsson:

skriven

Maten såg god ut det lät trevligt med ölprovning fast jag dricker inte alkohol 😊

16 Jennifer:

skriven

Jag ÄLSKAR öl en sådan provning hade jag velat gå på :D

17 Jennie:

skriven

Va roligt att gå på event! Gillar tyvärr inte öl eller äter korv men något annat event hade ju vart så kul att gå på :D

18 Denevigaresenären :

skriven

Jag dricker inte öl men maten såg väldigt god ut! Intressant att läsa om olika ölsorter 😊

19 Anneli @ spinkfinger.com:

skriven

IPA (India pale ale) är en typ av Pale ale, likaså American pale ale, Amber ale med mera.

På 1800-talet efterfrågade England en exportvariant på Pale Ale och den blev att heta India Pale Ale, allstå IPA.

Svar: Men så intressant! Tack för du delar med dig av din kunskap :)
Hanna Nilsson Lange

20 Fnulan:

skriven

Nja, Öl.. ja en riktigt riktigt varm dag och några klunkar kall öl. Det är sååå gott. Men sen räcker det. Det ser ut som att ni hade en bra kväll i alla fall.

21 Ina:

skriven

Åh det ser ut som du hade haft trevlig dag idag...

22 Ina:

skriven

Åh det ser ut som du hade haft trevlig dag idag...

23 charlottelinden.se:

skriven

Haha, jag kan verkligen ingenting om öl alls heller. När jag väl skall dricka öl blir det alltid bara "en stor stark". Känns lättast så :D

24 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

skriven

Låter väldigt trevligt :). IPA Är egentligen den endaste formen av öl som jag dricker, tycker det är jättegott :D

25 Kamilla:

skriven

Ölprovning var säkert 20 år sedan jag var på ute på Ölfestivalen på Nacka strand. Det är nog dags igen att uppdatera mina kunskaper.

26 Em:

skriven

Vad roligt att testa olika öl, det är nog dock något jag inre gjort för jag gillar ingen öl. Haha!

Kommentera här: